BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, 9 Jun 2012

B E I J I N G IN W I N T E R |EDISI FOTO memFOTO saje [1]



Musim dingin @Kota Tok Panda tatkala Chinese New Year. Keluar dari lobby hotel, berasap² wap keluar tatkala bercakap. Pepohon semua sedang 'tidur' mematikan diri; yang ada hanya reranting botak. Di pinggir jalan, ada juge pepohon landskap yang berkelubung dengan kanvas. Aktiviti manusia di sekitar juge kelihatan lembap sembap. Pets peliharaan turut berbaju tebal; dibawa dek tuan²nya jenjalan nak "membuang" la tuu. Comel. 

Di perkarangan luar Hotel Ming Du. Sepi.

Antara yang sempat dirakam dari bas.



















Menyejukbeku diri di Summer Palace. Giler punye sejukkk. Masa ni temperature dropped to -13°c ... hhuuu. Air akan mulai membeku pada suhu 0°c. So jika -13°c ..??? Matahari tegak memancar terik atas kepala pun tak terasa apa apaa apaaa. Air Tasik Kunming membeku. Gegelll. Tambah pulak lagi memang kami bawa glove biasa² saje dari Malaysia; dengan hasrat nak membeli yang lain di Beijing saje dengan harga serendah ¥10. Mafla pun belum beli. Pipi rasa tebal dan keras. Senyum pun keras semacam. Dengan runny nosenya lagikkk. Air hidung meleleh². Pedihhh. Sungguh huhuuhuuu. Bertabahlah saje. Tapi scenery di sini memang masyaAllah; subhanAllah ..!

























  













Ada juge yang jenjalan di atas tasik nan membeku. Perghhh.




That's me again. Sorry.


Di tepian jalan, penjaja bersama keledek bakarnya. Beku² sejuk, gigit dan kunyah pula keledek bakar panas² berasap, memang terbaekkk.                 

0 ulasan: