BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 31 Julai 2012

DEJAVU DI KINABALU; SAYA JATUH CHENTA SEKALI LAGI


Jatuh chenta sekali lagi ..?! Jangan cari pasal ..! Biar jalan²  cari makan ... tu takpe. Hmm, di sana sini saya terbaca pelbagai komentar berkenaan siri yang berkenaan. Jujur, saya hanya mengikuti siri tersebut pada episod awal saje. Ada la dlm seminggu kottt. Selepas tu terus tawar hati. Banyak yang tak kena, banyak yang tak wajar. Bukan begitu 'cara'nya. Wajar la jika ada yang menanggapi ia sebagai siri bersampah sarap. Hhuuu. Pertengahan episod demi episod, ada la juge terrrrtengok beberapa scene. Tiada la bersungguh, sekadar sambil berdiri atau lepaKING santai pada petang hari. Dan sepanjang Ramadhan ini, tak jangka pula belum habis rupanya siri tersebut. So ada la ngadap juge sesambil ulang alik keluar masuk dapur ke ruang makan menyediakan juadah berbuka. 

Rentetan siri ini, meh la kita renungi maksud hadith ini. Sekadar sebagai renungan Ramadhan;
" Orang mukmin satu dengan yang lainnya bersaudara; tidak boleh ia membeli barang yang sedang dibeli saudaranya dan meminang (mengganggu) pinangan saudaranya sebelum ia tinggalkan. " 
[ Riwayat Ahmad dan Muslim ]

Sungguhpun demikian, saya tertarik dengan perwatakan lelaki itu; Bazli ツ Ada sesuatu dan sangatlah sesuatu di situ yang membuatkan saya jatuh chenta sekali lagi awas!!!bukanpadaBazlitauuu ...!, malah berkali kalii kaliii pada c h e n t a h a t i saya. My c h e n t a h a t i a.k.a my mr. cool. Kira cam 'refreshment' gitu. Menyedari diri agar menghargai kasih sayang beliau; dan tidaklah sekali² bisa dikhianati.


Spring in My Heart





0 ulasan: