BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 21 Oktober 2012

EDISI KEMBARA LAGI |SPRING IN MY HEART

3 days to go ..! And it's springtime ..!

Ada saje lagi yang nak dibeli memperlengkap siri kembara 10D8N. Lalu menerjah outlet di G-JA1C di Mid Valley Megamall adalah sangat heaven. Yang itu cantik, yang ini molek, yang sinun tertarik, yang sinin tergoda. Owhh serasa mahu saje saya tunjuk seraya berkata; "beta mahu yang itu, itu ... ini, inii, iniii. Sila bayarkan untuk beta ..!" ... Atau, kutip saje sendiri semua satu persatu masuk ke dalam bakul yang sedang dikelek; lantas terus menuju kaunter. Swipe saje debit card. Syukursayamasihwaras. 

Bersinggahan di Forex sebelum itu, tukar lagi matawang buat kali ke-3. Nilai tukaran yang agak menarik dan berbaloi² dengan penurunan rate sejak dua minggu ini.

Cuma, ada satu perkara yang masih belum selesai. Dan saya mesti selesaikannya. Hhuu. Perlu mengadap boss hari Isnin ini. Sebab ..? Beliau pasti 'tidak sedar' cuti yang telah diluluskannya lebih dua bulan lalu. Lantas kerana itu, beliau telah minitkan untuk saya menghadiri dua mesyuarat pada 24 Oktober; pada jam 8:30 pagi dan satu lagi jam 9:30 pagi. Ada dua 'isu' di situ. Pertama; mana mungkin saya dapat menghadiri kedua² mesyuarat itu sekaligus. Kedua; saya memang tidak dapat menghadiri kedua²nya kerana ... pada tarikh tersebut saya fly fly away far far away ..! Hhee.

Antara persiapan akhir. Siap sedia; done.












Wait for me, Uncle Wombat ..!


Khamis, 18 Oktober 2012

EPISOD B A H A G I A


S e n y u m takperlukataapaapaaapaaa



Rabu, 17 Oktober 2012

BAHAGIA ITU ADA PADA DIRI SENDIRI

Ada orang; tidak kaya, tapi dianugerahi nikmat kesihatan berpanjangan. Ada orang; pangkatnya biasa² saje, tapi setiap bulan serba serbi  berkucupan berkecukupan. Malah, lengkap tiada pernah skip memberi serta menyumbang untuk kedua² ibu bapa. Ada orang; hidup sendiri², atau juge ... hanya ada suami, hanya ada isteri ... tapi, tetap melimpah ruah dengan senyuman dan kasih sayang. B A H A G I A ..!

* Mohonizinpinjamgambareyhhwahaipemunyeasal *

Catatan ini penuh beremosi; melimpah dengan empati sebenarnya. Menelusuri, merasai, memahami keperitan serta kesakitan insan² yang sedang melalui pengembaraan sebuah kehidupan dengan berlatarkan plot cerita yang hampir menyamai apa yang telah dan sedang saya lalui. R E Z E K I setiap antara kita mungkin berlainan. Tapi, bagaimana penerimaan serta bagaimana kita menanggapi R E Z E K I itulah antara kunci B A H A G I A .

( Iaitu ) orang-orang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram. [ Ar-Ra’d : 28 ]

Raja' hanya kepada-Nya; ar-Rahmaan; ar-Rahiim; al-Musawwir; al-Razzaq; al-Fattaah; al-'Aliim.

Usah berhenti berharap.




Jumaat, 12 Oktober 2012

CUCU SULUNG BERKUNJUNG KE RUMAH

Memperkenalkan; generasi ke-4 dalam salasilah keluarga saya ( bermula daripada kiraan 'batch' mak dan ayah saya ). Inilah cucu pertama saya ... hheee.


My little grandchild; Sufia ..!



Khamis, 4 Oktober 2012

LONTONG KLANG DI SHAH ALAM

Melayan selera pada hujung minggu lalu. Menjejaki sekali lagi "Lontong Klang" di Seksyen 7, Shah Alam. Kena berpagi²an untuk dapatkan sepinggan set lengkap lontong special. Berlokasi berhampiran UNISEL; atau lebih tepat selari dengan stesen minyak Shell dan Worlwide Holdings Berhad @7 sebagai landmark mudah.

Inilah bahagian hadapan Restoran Lontong Klang.

Waktu operasi; sila alert dengan waktu yang telah dipaparkan. Tiada urusniaga pada waktu malam eyhhh.

Pemandangan biasa. Konsep layan diri. Sila beratur berderet² di hadapan kaunter.


Haa inilah set lengkap lontong special. Ada nasi impitnya, telur mata, telur rebus, sambal sotong, serunding, bergedil dan pelengkap utama pastinya kuah lodeh. Sedappp ..? Lihat saje pada barisan manusia yang sabar menanti giliran; mungkin di situ sudah ada jawapannya.
Nasi lemak pun ada. Set lengkapnya mengandungi lauk pauk yang memang awesome.


Pakcik ni "lari²" dari kaunter cashier ke bahagian dapur menyiapkan order pelanggan. Peramah sangat²; gaya pakcik² dan saya sangat senang dengannya. Senyum meleret saya dibuatnya. Tapi pakcik memang tak mau fotonya dirakam kottt. Tuu yang lari² wajahnya sampai kamera tak boleh nak fokus. Hheee.

Memang berbaloi bersarapan di Restoran Lontong Klang ini ..!


Selasa, 2 Oktober 2012

SNEK UNTUK PERUT PADA MALAM HARI

Dinner awal. Menjelang tengah malam, perut sudah ada ruang kosong. Lalu tatkala perut menjerit mintak makan ...












Apa ada pada rupa bentuknya. Sedap, lazat, berkhasiat; itu lebih utama. Dilapisi pula dengan Chesedale di atasnya ... lelehhh.