BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 16 Mei 2010

Sakittt ...


Lamanya la blog ini terbiar ... huhu ... serasa tiada apa nak dicoretkan ... namun yang pastinya, kesibukan sepanjang minggu, fizikal dan mental nan keletihan, dan mood nan sendu ...

Semalam, 15 Mei 2010 seawal pagi berkunjung lagi ke DEMC ... huhu ... bak pasar di ruang rawatan suit pakar ... yang mengeluh, yang merengus, yang tarik muka ... macam-macam adaaa ... hikhik. Saya ..? biasalah semua tuu ... temu janji, temu janji juga, tapi dah gitu keadaannya, redha sajalah ... Lagi pula, telah saya siap dengan bekalan untuk tempoh menanti dan menunggu itu, senaskhah buku "The Renaissance Man" yang membuatkan saya rindu amat pada kampus UM, Nilam Puri, PBMUM ... huhu ... Walau dalam fikiran saya, agak terkejut lihat situasi begitu sbb nampak agak kelam kabut keadaannya di suit pakar itu ... mungkin disebabkan dalam tempoh perpindahan ke premis baru di Seksyen 14 kott ... Sempat saya gi bersarapan dulu di cafe berhampiran ... order roti bakar, makan lontong nan terlebih kunyit kuah lodehnya ... huhuhu ... masuk semula ke DEMC, seorang petugas ( staff khidmat pelanggan mungkin ) muncul n senyum pada saya ... malah kepada pelanggan lain juga ... sambil bertanyakan keadaan masing-masing yang sekian lama menunggu. Syukur giliran saya menyusul ... gembira melihat senyuman tuan doktor ... alhamdulillah, keputusan ujian darah saya ok ... huhu ... ujian darah yang ntah ke berapa kali n serasa dah tak mau lagik dah menyusun langkah masuk ke lab. Hari ini tuan doktor bagi '1' ! huhu ... sakit sket jerkk ... Sempat gak tuan doktor buat lawak, tak dapat la chenta hati saya 'buat' tu semua sebab dia sendiri akan uruskan hingga ke-'5'. Seusai urusan di bilik rawatan nombor 05 n bayar bil, jam 12:15 bersegera pula ke Anggerik Mall n Kompleks PKNS apatah lagik ada sudah yang bertanggapan saya berculasan tidak menghadirkan diri ... sadis sekali ... apapun, bravo kontinjen Selangor ..! GOGOGO ..!!!

Hari ini, 16 Mei 2010 Ahad kena gi lagik ke DEMC ... bermalas-malasan! Sekitar jam 10:00 pagi baru tiba ... hikhik ... gi ke bahagian outpatient sebagaimana yang telah dipesan oleh tuan doktor semalam ... 'special case' - so tak perlu menunggu lama ... hikhik ... masuk ke bilik rawatan nombor 02 ... uwaaaaa ... sakittttt ... merah muka dibuatnya n keluar bilik rawatan, sementara menunggu chenta hati saya menyelesaikan bayaran, menitis gak si air mata ... hihihi ... buat malu jerkkk ... tapi memang sakittt ... andai bebudak kecik yang kena, mau meraung agaknya ... wakakka ... tapi, memang amat berbeza sentuhan antara seorang doktor pakar dengan seorang jururawat ...

Bersinggahan ke Plaza Masalam ... roti bakar 2 set n mencilok rasa mee kari chenta hati saya ... syukur, kenyang. Usai menjamu selera, memandu pula menuju ke Puchong berziarah kekanda yang akan berpergian ke Tanah Suci ... dijamu dengan hidangan tengah hari ... terung pipit n ikan goreng ... my peberet! Buat kekanda n kekanda ipar saya, selamat berpergian ke Tanah Suci ... moga memperoleh umrah maqbullah ... aminnn ...

Sekian, catatan ini hari ... ^_*

0 ulasan: