BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 18 Februari 2010

Cerita Saya Hari Ini


Anda pernah rasa tersentak ..? Anda pernah rasa tersentap ..? Tidak kiralah apa jua tafsiran anda tentang SENTAK dan SENTAP ini ... kiranya sentak dan sentap ini adik-beradik kembar la kott ... Barangsiapa menghadapinya, tahulah betapa bisanya ia ... Cuma, cerita saya hari ini, memang ada kaitan dengannya oleh kerana saya telah tersentak dan tersentap jiwa ... Huhuhu ... dek gerangan perbuatan siapakah itu ..? Tidak mengapa, saya masih bisa berdiri untuk jadi seorang yang positif oleh kerana saya ada DIA ... walau mata saya masih bersisa kesan-kesan sembap, saya rasa saya telah peroleh satu semangat baru untuk terus bisa bekerja dan bekerja setulus dan seikhlas jiwa. InsyaAllah ... Saya perlu menyimpang dari laluan arus yang akan dan hampir memusnah serta menghuru-harakan kerja saya dan kekawan saya ... Ingat, kebahagiaan dan kejayaan saya dan kekawan saya bukan terletak di tangan ' dia ' ... usah dek kerana seorang manusia, rosak sebuah organisasi! Walau saya perlu buat pusingan ' U ' atau ' O ' , saya mesti teruskannya ... go ahead ...

Anda dan saya ( anda + saya = KITA ) selalu memikirkan tentang hak-hak kita yang tidak ditunaikan atau diabaikan oleh orang lain ..? Tapi, pernahkah saya dan anda bertanya n bertafakkur seketika tentang hak-hak Yang Maha Pencipta, hak sesama manusia, hak organisasi kita yang seringkali terabai ... sengaja atau tidak ... yang nyata atau tersembunyi ..???

Saya fikirlah sendirik ..!
( bukan anda, bukan awak, bukan engkau, bukan kamu, bukan lu ... )

0 ulasan: