BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 2 Oktober 2011

KEMBARA TEMASIK |Part II [ a ]

Kembara hari ke-2 @Temasik 1 Februari 2011 dua hari sebelum sambutan Tahun Baru Cina. Pepagi lagi dah gerak ke Stesen MRT Samorset menuju ke MRT Bugis. Dari MRT Bugis, jalan kaki melenggang lenggangg lengganggg kangkung ke Arab Street.
Jomm kita cari makan dulu ... wahahaa ... itu dia zamzamalakazamm dengan murtabak nan sangat femes n menjadi sebutan seantero alam Temasik ... hihiii.
Sangat sangatt sangattt mengujakan sesiapa pun jua ... saya suka bahagian 'kulit'nya nan rapuh, di dalamnya isi ayam nan berulas² serta disuaipadan bersama teh tarik berkolesterol.
Kenyang perut suka hati, alhamdulillahhh. Then menuju ke deretan kedai mencari sepotong dua kain cotton di Arab Street ... dan, opps ... terrrbeli juga sepasang songket bunga tabur warna ala² green olive. Wahahaa ... jauh saya mencari songket, ya! -__-

Jalan² sekitar Masjid Sultan terletak di Muscat Street yang dibina pada 1924 dan siap sepenuhnya pada 1928 hasil sentuhan arkitek Denis Santry dari firma Swan and Maclaren dengan mengambil idea daripada senibina masjid² Indo-Arab ketika itu.

Cuci cucii cuciii mata ...















0 ulasan: