BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jumaat, 14 Oktober 2011

KEMBARA TEMASIK |Part V [ a ]






Hari ke~5 @Temasik = 04 Februari 2011. Memandangkan hari ni hari Jumaat, maka saya bersama-sama c h e n t a h a t i lepaK I N G saje di sekitar Arab Street dan North Bridge Road sementara menunggu waktu bersolat Jumaat. Menariknya, hari ini sekali lagi bermurtabak ayam sedappp beserta teh tarik berkolesterol ... hhiii. Berbaloi²lah juga jalan kaki tapak bertapak dari Bugis Street. Cuma, agak ironiknya ... terrrrbeli lagi 3 pasang kain cotton ... wawaawaaa. Sebut mengenai murtabak ayam, aiksss ... ngape mamak ZamZam ni bagi dua pinggan kosong plak ..??? Apaaa ... dia ingat saya tak boleh perabiskan kah sekeping murtabak ayam lebar bertebar atas pinggan besar sedia ada tuu ... hahaahaaa. Siap saya bertanya lagi, manakah hirisan timun sebagaimana " biasa " ..? hihiii. Cesss, lagak bagai pelanggan tetap tapak bertapak dan akar berakar jerkk kat situu ...

Pagi ni puas jalan jalann jalannn sampai Bencoolen segala sambil memerhati meriahnya CNY. Tak banyak pun amik gambar pagi ni sebab sesak sesakk sesakkk.

Sekitar Bugis Junction/Bugis Street.

Murtabak time ..!

Yaum al-Jumu'ah fi Masjid as-Sultan.
[ hihiii ... lulus tak ana punye bahasa Arab nihh ..??? ]


Selesai bersolat Jumaat, beralih arah menuju ke Mustafa Centre pula. Orang kata di sini heaven ... dengan perfume dan sebagainya. Tapi, sejujurnya ... saya kepeningan di sini ... sungguhhh! Kondisi di dalamnya membuat saya jadi sebegitu. Tiada apa yang menarik.



0 ulasan: