BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 11 Oktober 2011

TATKALA "ORANG SAKIT BERTEMU ORANG SAKIT"




* Rebusan dedaun herba yang dikutip di laman rumah untuk mandian saya petang ini ... ada daun kunyit, serai wangi, pandan dan lempoyang. Segar dari ladang ..! hiihiii



hihhiii ... itulah kata² tuan doktor tatkala saya bertemu beliau pagi tadi. Badan saya masih lemah² n dalam tempoh 4 minggu ni sebenarnya tiada walau satu hari pun saya benar² sihat. Malam semalam saya kepeningan lagi n hampir² pitam. Tapi, walaupun gitu ... seharian sibuk di pejabat tanpa rest, balik lewat pula, tapi malamnya saya still terkebil² tak dapat tidur. Hampir jam 2:30 pagi barulah terlena ... hhuuu.

Pagi ini ada temujanji dengan tuan doktor. Nampak benar beliau belum pulih sepenuhnya daripada demam denggi. Itu yang tuan doktor siap cakap, "... orang sakit bertemu dengan orang sakit ". Menurut beliau, ubat yang dimakannya berkesan untuk "calm down"kan diri ... so, ubat yang sama juga akan diberi pada saya untuk tempoh 5 hari ini supaya saya benar² dapat rest secukupnya. Selain tu, kena amik juga Retafer 100mg untuk bekalan sebulan. Result blood count alhamdulillah ok ... blood pressure saya pun ok. Cuma, saya diberi mc bermula hari ini sehingga ke hujung minggu. Segala ubat batuk, ubat alahan segala yang saya ambil dari klinik lain sebelumnya diminta untuk saya hentikan serta merta ... hhuuu.

Kali ini saya akur dengan " perintah " tuan doktor ...

Saya harap, saya akan kembali sihat dan begitu juga dengan tuan doktor. Ameennn.

0 ulasan: